محل لوگو

دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی 1400


پس از برگزاری کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۰ ، در زمان اعلام نتایج اولیه، تمامی متقاضیان موظف هستند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه خود را دریافت کنند. داوطلبانی که بر اساس رتبه و ترازی که بدست آورده اند مجاز به شرکت در مرحله انتخاب رشته می باشند، بایستی خود را برای شرکت در این مرحله آماده کنند. انتخاب رشته بخش مهم از تصمیم گیری برای آینده تحصیلی می باشد که شما متقاضیان بایستی ضمن توجه به علاقه مندی های خود از لیست رشته های کنکور تجربی ارائه شده نیز مطلع باشید، به همین دلیل در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون زمان انتشار و دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی 1400 ارائه کرده ایم و لینک دانلود آن را نیز قرار داده ایم.

منبع: دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی 1400

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 1400

برگزاری کنکور تجربی و همینطور انتشار جزئیات مربوط به این آزمون و اطلاع رسانی به متقاضیان بر عهده سازمان سنجش می باشد. بنابراین زمان انتشار دفترچه‌ی انتخاب رشته تجربی 1400از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد که تا به امروز پیرامون این موضوع اطلاعیه ای منتشر نکرده است.

در سال گذشته به دلیل تعویق در برگزاری کنکور سراسری، مرحله انتخاب رشته و همینطور انتشار دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی به تعویق افتاد و این دفترچه در 31 شهریور ماه در اختیار متقاضیان قرار گرفت. با توجه به اینکه در سال جاری کنکور تجربی 1400 در تیرماه برگزار گردید، پیش بینی می شود شاهد انتشار دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته تجربی در اواخر مرداد ماه باشیم.

 

تاکنون زمان دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته تجربی اعلام نشده است

 

 

دانلود دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی 1400

اشاره کوتاهی کردیم که لینک دریافت دفترچه‌ی انتخاب رشته تجربی 1400 هنوز در سایت سازمان سنجش فعال نیست. اما توجه داشته باشید که مندرجات دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی در سال های گذشته اغلب مشابه است. چنانچه لینک دانلود دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی 1400 در سایت سازمان سنجش فعال شود، در این قسمت از مقاله قرار خواهیم داد.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 1400

 

 

بخش های مختلف دفترچه انتخاب کنکور رشته تجربی 1400

تمامی شرکت کنندگان در کنکور تجربی که علاقه مند به شرکت در مرحله انتخاب رشته کنکور تجربی می باشند، بایستی پیش از هر اقدامی دفترچه‌ی انتخاب رشته تجربی 1400 را مطالعه کنند، چراکه این دفترچه اطلاعات خوبی پیرامون انتخاب رشته تجربی در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

به منظور راهنمایی شما با عناوین مهمی که در دفترچه درج گردیده است، در این قسمت از مقاله اطلاعاتی پیرامون بخش های مختلف دفترچه‌ی انتخاب رشته تجربی 1400 ارائه کرده ایم.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

 

فصل اول: توضیحات و شرایط و ضوابط کلی پذیرش و مسیر انتخاب رشته

بخش اول بخش دوم
چگونگی دریافت کارنامه اولیه
بازیابی اطلاعات ثبت نامی
توضیحات کارنامه اولیه
نحوه انتخاب رشته
نحوه ثبت انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش
شرایط آزمون سراسری مهم برای انتخاب رشته
سهمیه های موثر در کنکور تجربی
گزینش بومی
آشنایی با زیرگروه های کنکور تجربی
نحوه گزینش و پذیرش دانشجو (متمرکز و متمرکز با شرایط خاص کنکور)
شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های مختلف
آشنایی با دوره های تحصیلی

 

فصل دوم: توضیحات و جداول کد رشته محلها

✅ توضیحات و جدول زیرگروه های گروه آزمایشی علوم تجربی

✅ کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های سراسری روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی

✅ کد رشته محل های ارائه شده در استان بومی و دارای تعهد خدمت دانشگاه های علوم پزشکی

✅ کد رشته محل های ارائه شده در مناطق محروم، زلزله زده، سیل زده و …

✅ کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان

✅ فرم پیش نویس انتخاب رشته

رتبه قبولی کنکور تجربی

مشاوره انتخاب رشته تجربی 1400

چنانچه مطابق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در کد رشته محل های ارائه شده در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و مجازی می باشید، بایستی که پس از مطالعه دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته تجربی کد رشته محل های مورد علاقه خود را از این دفترچه استخراج نمایید و حداکثر در 150 کد رشته محل در فرم انتخاب رشته سایت سازمان سنجش الویت بندی کنید. برای مشاهده کارنامه کنکور تجربی کلیک کنید.

توجه داشته باشید انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری انجام می شود، اما رشته های پزشکی، پیراپزشکی، دامپزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آزاد همزمان با دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش صورت می گیرد. برای اطلاع از دیگر جزئیات بایستی به سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد (azmoon.org) مراجعه نمایید.

چنانچه پیرامون انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی 1400 سوالی دارید، می توانید راهنمایی های لازم را از مشاوران نید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته تجربی 1400، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

دفترچه انتخاب رشته تجربی 1400 از چه سایتی منتشر می شود؟

دفترچه انتخاب رشته 1400 در سایت سازمان سنجش در سایت سنجش منتشر می شود، البته می توانید در داخل مقاله دفترچه را دانولود نمایید

آیا دفترچه‌ی انتخاب رشته تجربی فقط شامل کدرشته محل های ارائه شده می باشد؟

خیر، دفترچه@ی انتخاب رشته تجربی علاوه بر کدرشته محل، بخش هایی دارد که در متن مقاله شرح داده ایم.

داوطلبان مجاز به انتخاب چند رشته محل هستند؟

داوطلبان حداکثر می توانند 150 کدرشته محل را در زمان انتخاب رشته انتخاب کنند.

منبع: دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی 1400

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 34

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما